Sosialistinen vapaustaistelija
Tämä demokratia on täysin paska järjestelmä, mikä nykyään meillä täällä Suomessakin vallitsee: Alunperinkin Suomen yhtiömuoto on valittu väärin.
Demokratiaan kuuluu, että kansalaisten asioista päättävät, eli eliitti valitaan kansanvaaleilla, mutta kansanvaaliäänestys- vaalilaskentavalla meneteltynä Suomessa siihen liittyvine ongelmineen eihän vaikkakin Arkadianmäen näkyvin edusta se 200 istuvaa kansanedustajaa ilman heidän siinä joukossa ilman mitään yksityisyyden suojaa ei netissä eikä reaalielämässä, lainsäädännön turvin jopa myös, jonka he itse ovat säätäneet, tämän 200 -päisen edustajiston pitäisi olla jonkinlainen läpileikkaus ja ilmentymä Suomen koko kansasta. Eihän se ole sitä.
Toistan fraasin, ja jopa nyt jo kliseen, mitä Turun Sanomien monta vuotta sitten esitin Mielipiteet -palstalla Suomen pyrkimyksien mukaan irtautua EU:sta, Eurosta ja mielipiteeni oli silloin Ei Natolle. Nato-kantani on tosin muuttunut Ukrainan Humanitaarisen kriisin jo yhä pitkittyesssä, eikä loppua näy: Suomi olisi jäänyt todella lopulta todella yksin Venäjän etuvaltioksi, jos Suomi ei hyvä, että nyt lopulta tartuttiin Nato-kortin konkretisoitumaan.
Mitä tähän Suomen yhtiömuotoon tulee, ”demokraattinen tasavalta”, niin nykyisellään mitä se toimii, eihän se voisi toimia niin, että top-down -lähestymistavasta tavallista kansaa kyykytetään miten sattuu ja ylhäältä päin joku ohjaa tekemisiämme näin tavallisen tallaajan näkökulmastamme kadun miehen tasolla. Silti se on vain suomenmieliset joskus päättäneet niin muilutukset aloitettuaan.
Mitä paremminkin, että vallan pitäisi kuulua kansalle, ja paremminkin pitäisi Suomen yhtiömuoto muuttaa jonkinlaiseksi sosialistiseksi kansan vallaksi, niin se voisi sopia pirtaani paremmin, joka loisi hyvinvointia kaikkien meidän keskuuteemme vuorovaikutteisessa arkitodellisuudessa.
Tässä enää neljänkymmenen ikävuoden kriisiä, mitä kärvistelen, niin olen harkinnut profiloituvani julkisuudessa, sama mikä kanava ja videotallenne tai vaikka suora televisiolähetys globaalisti on tämän valtiojärjestyksen suhteen, niin voisinkin hyvin pistää mediafirman esitiedustelulomakkeeseen täyttää kuulakärkikynällä tittelin ”Sosialistinen vapaustaistelija”,, se on se, joka sitten ulostulohetkellä ulostulolaitteissä -ja päätteissä näkyisi, mikäli tästä demokratiasta puhutaan aivan juuritasolla, vaikka ykkösleipälajini onkin roots/blues -musiikki, ja sitä koko elämäni harrasteena myöskin soittoharrastuksen kautta vapaasti, epäkaupallisesti, ja maan alla, mikä on leimannut kaikkea toimintaani vielä talouden, hallinnon ja markkinoinnin ja tietojenkäsittelyn alemman korkeakoulututkintoni jälkeenkin ja vielä erityisesti näiden tutkintojen jälkeen vielä syvemmälle lähtenyt soveltamaan oppeja, en tiedä muusta maailmasta, johon kasvoin tehdastyöläisen uusioperheen 1980-luvun alussa ilman omaa pyrkimystä syntyä tähän maailmaan, vaikkakin etuajassa synnyinkin.
Etuajassa synnyin vanhempieni minun pistettyä alulle, ja sitten minä tulin maailmaan, liian kiire tähän elämään, joka kaikkine elämänkokemukseni on tämä ihmisen rakentama maailma kovinkin vailiinainen ja keskinkertainen näin luonnontieteilijän ja humaanien luonnollisten kielien tietokonekielien harrastaja ja koulutettuna myös.
Loppuun asti, vaikka sitten LuK -> FM -> ja ->FT tietojenkäsittelyssä bittitason pariteettin logiikkaohjelmoinnista. Minulla ole muutakaan.*
*Jos joku seuraa minua Ubuntu Suomi yhteisössä keskustelussa, jossa olen aktiivinen ollut viimeiset vasta viisi vuotta, niin pariteettibitistä löysin uutta kipinää, mitä opintoaikaa oli FM-tutkintoon ennen koronarajoituksia umpeutumassa se kaksi vuotta, mutta eihän elämäni muutoinkaan koskaan ole ollut, kuten Strömsossa. Ajan kuluksi vaikka vain, jollei muuten. Nähäväksi jää, mihin päädyn ennen ajan loppumistä kesken. Aika loppuu joka tapauksessa kesken.
Kommentit
Lähetä kommentti